Ce spune știința cu privire la o studiere mai eficientă

Cînd examenele se apropie atît de repede, sunt sigur că ești supărat cum poți să-ți amintești totul înainte de această zi. Ai încercat vreodată să te gîndești la care ari modul cel mai eficient de a studia?

Cei mai mulți oameni nu reflectă practice niciodată asupra tehnicilor de învățare.

De prea multe ori, procesăm informația în mod automat, fără a gîndi, mergem la prelegeri atunci când suntem depășiți, neimpusându-ne pe deplin să analiză în ce constă experiența de învățare. De obicei zicem: „Voi trece peste asta înainte de examen”.

Cu toate acestea, chiar și atunci când facem studii, multe din metodele de învățare pe care le favorizăm în mod obișnuit, cum ar fi sublinierea și redactarea textului, sunt ineficiente. Aceste metode nu contribuie la îmbunătățirea înțelegerii și nu ne permit să realizăm legături între concepte.

Din fericire, cercetarea psihologică a descoperit cele mai bune strategii de studiu.

Această inforație intenționează să explice de ce ar trebui să luați în considerare adoptarea acestor strategii. Înțelegând beneficiile și cercetarea din spatele lor, sperăm că veți fi inspirați să vă schimbați obiceiurile.

Spațiu pentru practică

Nu încercați să vă grăbiți și să învățați totul într-o noapte înainte de examen. Deoarece, la o săptămână după examen, tot conținutul a dispărut aparent din creierul nostru.

Învățarea lucrurilor noi modifică fizic structura creierului prin crearea de noi conexiuni neuronice și consolidarea celor vechi. Aceasta se numește neuroplasticitate.

Pentru a învăța în mod eficient anumite concepte și a le încorpora în memoria noastră, este mai bine să studiem pe părți mici pe o perioadă mai lungă de timp.

Se pare contraintuitiv, dar, de fapt, uitarea ajută la întărirea memoriei, permițându-vă să învățați și să vă amintiți informația din nou.

Acest lucru se întâmplă deoarece creierul nostru este mult mai bun la codificarea informației în sinapsele noastre în intervale mici, repetate, spre deosebire de o sesiune mai mare. Sinapsele sunt mecanismul biologic care ne ajută să ne amintim lucrurile prin conectarea și întărirea căilor în creierul nostru. Dacă utilizăm studiile noastre de-a lungul timpului, atunci angajăm mai multe seturi de sinapsă, spre deosebire de una singură.

Deși buzunarul vă poate ajuta să treceți prin acel examen, materialul va dispărea rapid din memorie când ieșiți din sala de examen. Dacă doriți să vă amintiți conținutul pentru perioade mai lungi de timp; studiați în runde scurte, în mod regulat, în câteva zile, săptămâni sau chiar luni.

Practica de recuperare

Cât de des ați petrecut două ore pentru studii, doar recitiți notele? Această tehnică a fost dovedită de cercetători ca fiind una dintre metodele cele mai puțin eficiente de învățare.

Având informațiile pe care încercăm să le cunoaștem nu suntem obligați să le recuperăm din memorie. Ne înșelăm gândindu-ne că o știm, când de fapt se află în memoria noastră doar pe termen scurt.

Pentru a pune mai bine creierul în funcțiune, ar trebui să acumulă conștient informații fără să avem materiale adăugătoare.

O modalitate de a practica acest lucru este pur și simplu să scoateți o foaie de hârtie goală și să schițați sau să scrieți tot ce vă aduceți aminte. Procedând astfel, schimbăm și modul în care informațiile sunt stocate în creierul nostru, ceea ce le face mai ușor să le recuperăm mai târziu.

Cardurile de memorie sunt, de asemenea, un instrument excelent pentru această tehnică. Meditatrea simplă asupra informațiilor va întări cunoștințele. Și cu cât mai des faceți acest lucru, cu atât memoria dvs.va fi mai bună.

Deci, data viitoare, nu pierdeți timpul prețios de studiu prin revizuirea notițelor pentru a le memora. Verificați-vă mereu și amintiți-vă informațiile pentru a vă susține memoria.

Învățare intenționată

Cât de des folosiți fraze atunci când învățați cum ar fi „Știu formula brută”, „Nu știu toți 20 de aminoacizi”. Studiind lucrurile „să știi” este de fapt o experiență de învățare relativ superficială. Tindem să nu menținem informațiile în creierul nostru foarte mult timp, ceea ce subminează întregul scop al învățării. Dacă, dimpotrivă, ne-am apropiat de studierea cu intenția de a ne aminti acele cunoștințe pentru anii următori, atunci ne vom mări capacitatea de a păstra informațiile.

O modalitate de a realiza acest lucru este încercarea de a învăța conținutul cu intenția că trebuie să-l înveți.

Într-un studiu recent, cercetătorul în psihologie, John Nestojko, a constatat că, pur și simplu, informându-i pe elevii săi că mai târziu trebuie să predea conținutul, a cauzat o schimbare în modul lor de gândire. El a observat implicarea acelor studenți în material într-un mod mai eficient, în comparație cu colegii lor, care se așteptau pur și simplu testul.

Acest lucru ajută la organizarea informațiilor în creierul nostru într-un mod mai logic și mai coerent. De asemenea, ne ajută să înțelegem principalele puncte și să ignorăm faptele irelevante.

Metacogniția

Deci este bine să folosiți aceste strategii, însă o diferență esențială între studenții simpli și cei de succes este abilitatea lor de a-și exercita metacogniția.

Metacogniția este știința despre gândirea noastră. Mai exact, exercitarea metacogniției este atunci când intenționăm să planificăm, să observăm și să evaluăm procesele și performanțele noastre.

Cercetările arată că acesta este abilitatea de a analiza critic modul în care credem că influențează sau în care abordăm sarcinile, cît și ce strategii folosim pentru a rezolva problema. Ea ne ajută să identificăm punctele forte și punctele slabe și să facem o modificare a abordării noastre. Metacogniția afectează, de asemenea, capacitatea noastră de a aplica cunoașterea dincolo de contextul imediat de învățare, care este și scopul final al învățării.

Așa că cred că ar putea fi foarte important.

Ne putem îmbunătăți metacogniția prin faptul că reflectăm și suntem conștienți de sine în toate etapele învățării și studierii. Încercați să vă puneți întrebări precum: „Ce încerc să realizez?” „Sunt pe drumul cel bun?” „Cum pot să-mi îmbunătățesc abordarea?” „Ce lucrează pentru mine?”

Veți observa că, reflectând asupra progresului dvs., veți fi mai motivați pentru a atinge obiectivele de studiu, veți fi mai conștienți de performanța dvs. și mai încrezători atunci când faceți evaluări. Amintiți-vă că studierea eficientă nu este o chestiune de noroc. Numai prin implicarea intenționată la conținut, informarear în mod regulat asupra sesiunilor scurte, și reflectarea asupra gândirii noastre, învățăm să studiem în mod eficient.